×
1USD = 4.65 RON
100HUF = 1.28 RON
Olvasó hangja

Felejthetetlen élmények a dévai kiránduláson

2013.05.22 - 10:14
Megosztás:

Május 17-én, pénteken, a szatmárnémeti Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum, a szatmárnémeti Mircea Eliade Általános Iskola és a szatmárnémeti dr. Vasile Lucaciu Általános Iskola IV. osztályos diákjai Tompos-Urbán Klára, Román Melinda és Kováts Éva tanítónők, illetve Kovács Imre szervezésével háromnapos kiránduláson vehettek részt. Az első megállónk Nagyváradon volt, ahol megnéztük a Szent László-bazilikát, valamint Szent László, a város alapítójának megőrzött ereklyéit. Utunk innen Déva irányába vezetett, de azelőtt még megtekintettük a Medve-barlangot is. Itt néhány évszázada a barlang bejárata beomlott, és közel 140 medve pusztult el. A több száz méter mélyben ejtett sétánk közben az idegenvezetőnk még sok érdekes dolgot mesélt a barlangról.

Késő délután megérkeztünk Dévára, ahol a Téglás Gábor Elméleti Líceum bentlakásában szállásoltak el minket. A fiúk fociztak egyet, majd vacsora után lefeküdtünk, kipihentük az első nap fáradalmait. Tudtuk, hogy a következő nap is sok élményben lesz részünk.

A második nap ismét buszra szálltunk, és első utunk Gyulafehérvárra vezetett. Meglátogattuk a várat, amelynek az udvarában található a gótikus stílusban épült Szent Mihály-székesegyház. Ft. és Nm. Jakubinyi György érsekatyát sajnos nem találtuk székhelyén, mert már elutazott a csíksomlyói búcsúra. Rövid látogatást tettünk a gyulafehérvári Római Katolikus Hittudományi Főiskolán, majd továbbutaztunk, Vajdahunyad volt a következő állomás. Az impozáns vár udvarán láthattuk azt a kutat, amelyet a törökök Szilágyi Erzsébet, Hunyadi János feleségének kérésére ástak.

Innen visszautaztunk Dévára, ekkor „megmásztuk” a Várhegyet, hogy megtekintsük a már romos állapotban levő vár maradványait is.

Este ismét sportoltunk egy kicsit, majd nyugovóra tértünk, a harmadik nap pedig indultunk haza. Útközben még sok helyen megálltunk: a tordai sóbányába mentünk le, majd Kolozsváron a főtéren, Mátyás király szobránál pihentünk egy kiadós ebéd után. A gótikus stílusban épült Szent Mihály-templomot is megtekintettük Kolozsváron, majd továbbutaztunk, egészen Zsibóig, ahol megcsodáltuk a Botanikus Kertet.

Ez a kirándulás felejthetetlen élmény marad számomra, és biztos vagyok benne, hogy az osztálytársaim és a többi diák számára is.